De marketingmachine die
Ibiza heet

Door Rianne

Het ‘dingetje’ met liefde is dat het toch wat awkward is als het van één kant komt. En dat geldt ook voor lovebrands.

Inspirerend? Deel dit bericht!

Facebook
LinkedIn
Twitter
Google+

Als ik razend enthousiast ben over een merk en in mijn enthousiasme roep ik dat op al mijn kanalen dan kan het natuurlijk zijn dat dat merk daar helemaal niets mee doet. Niet reageert en ook niet wat liefde teruggeeft.

Waarschijnlijk zijn die merken razend druk. Dan zegt het stemmetje in je hoofd: ‘Toch jammer’.

Met als gevolg dat de liefde wel wat bekoeld en dat is zo ontzettend jammer. Want merkambassadeurs zijn onbetaalbaar. Het allerbeste en meest onbetaalbare PR-bureau loopt buiten. Dat zijn (potentiele) klanten, mensen die iets van jouw merk vinden en daarover vertellen. Niet omdat ze daarvoor betaald worden of omdat daar een campagne achter zit. En dat is waarom dat in veel gevallen door anderen als betrouwbaar wordt ervaren. Zie daar de magische olievlek die verbinding heet, eureka!

Dus eerlijk gezegd ben ik best een beetje huiverig om mijn lovebrands te noemen. Ik ben zo bang dat  het awkward wordt.

Dan wordt het een soort schoolplein avontuur: ik loop als verlegen bakvis op die ontzettend leuke jongen af, en vertel hem dat ik zijn nieuwe leren jack helemaal da bomb vind….op een overvol schoolplein…. met een megafoon, en dat hij me dan volledig negeert. Heb je beeld?

Maar hé deze bakvis gaat er vol in, je kent me, en de liefde voor deze merken is groot genoeg dat ik het wel aandurf, komtie:

Studio Roosegaarde

Daan Roosegaarde is mijn eigen professor Zonnebloem, tenminste zo heb ik hem gedoopt. Wat onbegrepen misschien maar zijn tijd ver vooruit. Met scherp oog voor de toekomst van onze planeet en dat dan ook nog weten om te zetten in innovatieve ‘sexy’ producten. Zoals de smogring en het Van Gogh fietspad. Een uitvinder uit een stripverhaal die met zijn ontdekkingen avonturen, en vooruitgang!, in gang zet. En ik hou van avontuur.

Secret escapes

Reizen naar fijne bestemmingen, en slapen in een goed bed. Dat is natuurlijk al een blijmaker. Maar dan de poëzie waarmee ze het brengen, ik hou van dit soort fijne strikken om een reclame boodschap.

Fluister dit even tegen jezelf: ‘The worst-kept secret in luxury travel’ of ‘Flash sales on handpicked hotels’ nou vooruit nog een dan ‘Inspirational destinations and luxury hotels without the luxury price tag’……..Ik vind dat wij dit als Business and Bubbels zouden moeten gaan testen wat vind jij Ell?

En als laatste maar voor mij de meest waardevolle want met dit merk is er een uitgesproken wederzijdse liefde:

Ibicover

Voor degene die dit merk niet kennen, Ibicover  is mijn all-time favorite beachgear.

Prachtige hoezen die keurig op je bedje blijven liggen hoe je ook draait of beweegt, en dan heb ik het nog niet gehad over de matching strandlakens. Ik weet het, luxeproblemen maar hé dit merk weet hoe ze het aan moeten pakken. Want wees heel eerlijk was jij niet ook een (klein) beetje getriggerd door de foto bij dit blog? Hahaha en niet liegen! Dat is dus een Ibicover foto. Ik vind, los van hun producten, al hun uitingen oogstrelend mooi. Zoals je weet ben ik naast Business and Bubbels  druk met IbizaDances.com en juist dit merk stuurde mij op een dag zomaar een strandset. Gewoon omdat ze willen weten wat ik er van vind. En vervolgens pakketen om een winactie mee te doen voor mijn volgers. Hier gaat nog een fijne samenwerking uit voortkomen, dat voel ik.

Vergeet nooit wie de mensen of merken zijn die je vanaf het begin geholpen hebben. Nou Ibicover is zo’n merk voor mij!

Dus Ell vertel me, hoe is jouw schoolplein avontuur afgelopen? Met andere woorden hebben jouw lovebrands jou wat liefde terug gegeven. En welk gevolg heeft dat voor jouw liefde voor hen?

 

Dikke kus, Rianne

Ik ben er voor ondernemers met lef die stevig willen sparren over ondernemersvraagstukken gericht op marketing & innovatie. Doelen helder krijgen, veranderingen realiseren en resultaten halen, zonder duimdikke rapporten. Maar met een uitstekend trackrecord op het gebied van ondernemen, marketing & innovatie. Dat is wie ik ben. Wie ben jij?